Bezorgen en Afhalen

 

Thuisbezorgen

Nadat de betaling is ontvangen en verwerkt, gaan wij direct over tot levering van de bestelling. Je bestelling wordt bezorgd door DHL Parcel. DHL Parcel doet vier bezorgpogingen op je huisadres en bezorgt op alle dagen met uitzondering van zondag. Als de bestelling voor 17.00 uur is geplaatst en alle artikelen zijn voorradig, is deze de volgende bezorgdag in huis. Bij iedere artikel afzonderlijk wordt de levertermijn aangegeven. Je volgt je pakket altijd online via het linkje in de bevestigingsmail van jouw bestelling.

 

Na de eerste bezorgpoging.

Als je niet thuis bent en het pakket niet door de brievenbus kan worden afgeleverd, bieden wij het pakket aan bij de buren. Je krijgt dan een kaart in de bus met daarop het adres waar het pakket is afgeleverd. Mochten de buren op dat moment ook niet thuis zijn, dan laten we een bezorgcode achter op de kaart. Hiermee kun je op dhlparcel.nl zelf aangeven waar en wanneer je het pakket bezorgd wil hebben. Je krijgt de optie het pakket op een ander moment te laten bezorgen, bijvoorbeeld op de zaterdag of in de avond. Je kunt ook kiezen het pakket ergens zelf op te halen, bijvoorbeeld bij de buren of bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Na vier afleverpogingen wordt het pakket retour gestuurd naar ons. 

 

Levering naar België
Bij leveringen vanuit Nederland naar België wordt er één bezorgpoging op je huisadres gedaan. Dit gebeurt van maandag tot en met vrijdag. Voor de regio’s Vlaanderen, Brussel en Wallonië (boven Samber en Maas) is er ook bezorging op zaterdag en in de avond mogelijk. Als je niet thuis bent, bieden wij het pakket aan bij de buren. Als de buren ook niet thuis zijn, brengen we het pakket de volgende bezorgdag naar een DHL Parcelshop in de buurt. Bij ontvangst wordt altijd gevraagd om een handtekening en een geldig identiteitsbewijs. Wanneer een pakket zwaarder is dan 20 kg en/of groter dan 80x50x35 cm, doen we een tweede bezorgpoging. Als je opnieuw niet thuis bent is het pakket de volgende bezorgdag beschikbaar in de DHL Terminal.

 

Afhalen bij DHL Parcelshop

Tijdens het afronden van je bestelling in de webwinkel, of door na de eerste bezorgpoging hiervoor te kiezen met de Kaart In De Bus, kun je zelf een afleverpunt voor je bestelling aangeven. Op basis van je postcode kies je uit één van de dichtstbijzijnde DHL Parcelshops of DHL Parcelstations. 

 

DHL Parcelshop
Een DHL Parcelshop is een afleverpunt voor pakketten gevestigd in een winkel. Hier kun je doordeweeks, ’s avonds en in het weekend pakketten ophalen of retoursturen. Zodra het pakket voor je klaar ligt ontvang je een melding per e-mail of sms. Wanneer je het pakket na twee dagen niet hebt opgehaald ontvang je een herinnering. Na vijf dagen ontvang je nog een herinnering. Als je het pakket na zeven dagen niet hebt opgehaald wordt dit naar ons teruggestuurd. Voor het ophalen is een legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort, of rijbewijs) verplicht.

 

DHL Parcelstation
Een DHL Parcelstation is een wand met pakketlockers die helemaal zelf te bedienen is, zeven dagen per week en 24 uur per dag. Hier kun je dag en nacht pakketten ophalen en versturen. Zodra het pakket bezorgd is in een locker ontvang je een e-mail of sms met de afhaalcode waarmee je je bestelling op kunt halen. Wanneer je het pakket na vijf dagen niet hebt opgehaald ontvang je een herinnering. Als je het pakket na zeven dagen niet hebt opgehaald, wordt dit naar ons teruggestuurd.

 

Aan het afhalen bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation zijn dezelfde kosten verbonden als wanneer de bestelling thuis wordt bezorgd.

 

Bezorgkosten

Gratis verzending bij besteding vanaf €0,- binnen Nederland. Bij bestellingen onder dit bedrag rekenen wij €3,95; de werkelijke kosten voor het verzenden van een pakket. Voor een overzicht van de verzendkosten kan onderstaande tabel worden geraadpleegd. Kosten voor retourzending zijn kosten voor de klant. Aan het afhalen bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation zijn dezelfde kosten verbonden als wanneer de bestelling thuis wordt bezorgd.

 

Nederland             Bij besteding vanaf €0,- Gratis          
Nederland  Bij besteding minder dan €0,- €3,95
België Bij besteding vanaf €20,- Gratis
België Bij besteding minder dan €20,- €4,95

 

Bezorgkosten buitenland

België, vanaf €20,- gratis; anders 4.95 Oostenrijk, vanaf €150,- gratis; anders 10.95
Bulgarije 28.95 Polen 22.95
Cyprus 24.95 Portugal(incl. Azoren en Madeira) 41.95
Denemarken(excl. GL en FO eilanden), vanaf €200,- gratis; anders 17.95 Roemenië 27.95

Duitsland, vanaf €70,- gratis; anders

6.95 Slovenië 22.95
Estland 35.50 Slowakije 22.95

Finland

22.95 Spanje(incl. Balearen, excl. Canarische Eilanden), vanaf €300,- gratis; anders 20.95
Frankrijk(excl. AD, incl. MC en Corsica), vanaf €150,- gratis; anders 10.95 Tsjechië 22.95
Griekenland 19.95 Zweden, vanaf €250,- gratis; anders 17.95
Groot-Brittannië(excl. GL en Kanaaleilanden), vanaf €150,- gratis; anders 10.95
Hongarije 22.95
Ierland

41.95

IJsland

24.95

Italië(excl. SM en VA), vanaf €250,- gratis; anders 17.95
Letland 35.50
Litouwen 35.50
Luxemburg, vanaf €150,- gratis; anders 10.95
Noorwegen 19.95

 

 

Levertijd

Wij hanteren voor 17.00 besteld is de volgende bezorgdag in huis met behulp van DHL Parcel, mits alle producten bij ons voorradig zijn en de betaling is verwerkt. Dit geldt alleen voor afleveradressen in Nederland. Voor de verzending naar België kan het 1-2 werkdagen extra duren.

 

Als je pakket verzendklaar is gemaakt, ontvang je een email en wordt de zending de volgende bezorgdag thuis afgeleverd. In de bevestigingsmail staat de track & trace code waarmee je kunt kijken waar het pakket zich precies bevindt.

 

Levertijd van producten die niet op voorraad zijn
Wanneer je meerdere producten bestelt, kan het voorkomen dat niet alle producten voorradig zijn bij Drogist.nl. Wanneer dit het geval is, wachten wij maximaal tot 5 dagen na de bestelling met verzenden totdat de gehele bestelling compleet is. Duurt het langer dan 5 dagen voordat de bestelling compleet is, dan verzenden wij alvast de voorradige producten. De ontbrekende producten ontvang je van ons op een later moment, uiteraard hoef je hiervoor geen (verzend)kosten te betalen. Je wordt hier per e-mail van op de hoogte gesteld.

 

Discrete levering

Al onze bestellingen worden verstuurd in onbedrukte dozen, met een neutraal adresetiket. Op deze manier is het voor buitenstaanders niet zichtbaar wat je hebt besteld en dat is wel zo fijn natuurlijk.